Chiang Mai

31 december 2016 - Chiang Mai, Thailand

Vandaag wakker geworden zonder te weten waar ik was. Sinds heb je dat gevoel wel eens, maar nu wist ik het echt niet. Ja, in de trein, maar waar we op dat moment waren wist ik niet. De dag begon alweer vroeg, kwart voor 6 was ik wakker. Op dat moment lagen de meesten nog te slapen, maar daar kwam al snel verandering in. De trein werd wakker en iedereen moest op hetzelfde moment z'n spullen pakken. Dat leverde een lekkere drukke op!

Een uurtje later rolden we het station van Chiang Mai binnen. Snel een ontbijtje erin, koffers afgeven bij het hotel en door naar de tempel op de berg. Later op de dag zou het daar heel druk zijn, dus moesten we er vroeg naartoe. Het risico was dat we in de file de berg op moesten, dus dan maar vroeg. Daar aangekomen konden we kiezen uit een kabelbaan of traplopen, 360 treden. Ross en ik zijn met onze gids met de trap naar boven gegaan, de rest met de kabelbaan. Onderweg naar boven genoten van de mooie beelden en versierde elementen op de trap.

Eenmaal boven aangekomen konden we genieten van het uitzicht over Chiang Mai, maar natuurlijk ook van de Boeddhabeelden en de prachtig versierde tempel. We hebben ons weer als echte Japanners gedragen en met z'n allen overal foto's van gemaakt :)

Terug naar beneden zijn we wel bijna allemaal via de trap gegaan. Beneden nog even bij de souvenirwinkels gekeken, maar besloten om nog even te wachten met teveel geld uitgeven. We konden al wel even oefenen met afdingen en ik denk dat de korting ongeveer op 60-75% uit moet komen. Goed om te weten als richtlijn bij volgende biedingen :)

Na de tempel onderweg naar een handicraft, vertaald: handwerk fabriek. Er worden paraplu's en parasols gemaakt en we krijgen een demonstratie van heet maken van gedraaide handvatten en onderdelen met een mes en draaibank. Erg knap en mooi om te zien! Na de handicraft bezoeken we een zijde fabriek, waar ook nog echt met de hand gewerkt wordt om zijde stoffen te maken. Weer een mooie leerzame ervaring voor de kinderen, ze vinden het erg mooi om te zien!

Terug naar ons hotel om in te checken en de kamers te bekijken. Het is een erg mooi hotel, wat ik best langer zou willen blijven. Helaas blijven we hier ook weer 2 nachten, waarna we weer verder moeten. Op de kamer even uitpakken, opfrissen en door naar de avondmarkt. Helaas is Mara niet lekker, dus blijft zij achter. Met de rest van we de stad in, maar hoeven niet ver te lopen. De markt is om de hoek van het hotel! Op zoek naar wat te eten en voor de meesten is dit een keer geen Thais eten, maar pizza of een lekker stukje vlees :)

De markt is ondertussen al lekker druk en het valt niet mee er als groep doorheen te komen. Uiteindelijk besluiten we op te splitsen en ik ga met de kinderen terug naar het hotel, maar eerst nog het toetje!

Vroeg naar bed, morgen nog vroeger op! Wekker op half 7, om kwart voor 8 in de bus onderweg naar ons volgende avontuur!