Krabi, dag één

8 januari 2017 - Tambon Ao Nang, Thailand

Vandaag eens niet zo heel vroeg op, lekker rustig ontbijten en het plan voor vandaag trekken. Het weer zit niet echt mee, dus het originele plan om de mangroven in te gaan, valt in het water.

De gids kan ons wel het water op meenemen naar een groot in de buurt. Het is een druipsteen grot, op een eilandje vlakbij Krabi. We varen er in twee longtail boten naartoe, omdat ook Gerrit en Jantana zich bij ons hebben gevoegd. Het is een korte tocht over het rustige water, dus geen probleem voor ons! Het in- en uitstappen is nog niet makkelijk met zo'n natte gladde boot, maar we zijn betrekkelijk droog overgekomen. Op het eiland worden we begroet door een stel nieuwsgierige aapjes, die wel komen kijken maar op veilige afstand blijven.

Het eilandje bestaat uit een soort mangrove bos met daarop één grote berg. Die berg is door het water uitgesleten en daardoor is een mooie grote groot ontstaan. Ook deze groot is door de Japanners tijdens de oorlog gebruikt, waarvoor nu enkele poppen het bewijs zijn. Er is een soort commando post nagebootst, waar enkele Japanners aan het werk zijn.

We verlaten het eiland weer en nemen de longtails weer terug naar Krabi en nemen de rest van de middag de tijd om te winkelen en eten in Krabi. 's Avonds laten we ons die de hotel shuttle afzetten aan het strand en eten we daar aan het water in een typisch seafood restaurant. De aankleding is goedkoop, maar het eten is heerlijk! Tip voor de liefhebber: fried seafood curry in hot pan! De vlam gaat er letterlijk in!