De reis naar Thailand

25 december 2016

Hallo allemaal, wat leuk dat jullie dit lezen!

Wat zijn we een avontuur begonnen! Nu op de hotelkamer om dit eerste verslag te schrijven, maar we hebben er wel een wereldreis op zitten, zowel letterlijk als figuurlijk!

De reis begon 26 uur geleden, ergens aan de andere kant van de wereld :-) Om 16:00 vertrokken uit Zeddam, waarna we na een prima ritje mooi op tijd op Schiphol aankwamen. Ik weet nog dat het erg koud was en dat ik eigenwijs geen ja had meegenomen... Om half 7 ging de check-in open en we waren mooi op tijd. De grote koffers waren we op die manier al snel kwijt, dat scheelt een heel gezeul. Na de check-in door naar de security check en de douane. Ik had de kinderen vooraf al wat YouTube filmpjes laten zien van die check, dus dat was niet heel erg spannend. Maar het is met 9 personen waarvan 3 kinderen toch een heel gedoe! Nadat ik o.a. vergeten was m'n horloge af te doen en m'n telefoon nog in m'n broekzak zat, omdat ik drukke was met Thomas dan m'n eigen spullen, mocht ik nog even door een extra check. Oke, ook weer gezien! Op naar de douane, waar weer een flinke rij stond, dus daar ging onze mooie voorsprong. Uiteindelijk was het vliegtuig te laat en konden we pas een half uur later boarden, dus alsnog tijd zat!

Toen eenmaal in het vliegtuig de stoelen verdeeld waren konden Thomas, Lisa en ik lekker en filmpje uitzoeken! Wat een feest was dat! En dan natuurlijk nog het vliegen zelf! Papa, vliegen we al? Papa, rijden er al? Nee, we staan nog stil bij de gate. Spannend was het dus zeker!

En ja hoor, dat ging het vliegtuig! En klein stukje taxiën, maar al snel stonden we met de neus in de juiste richting. Doordat het donker was, was die de raampjes goed te zien wat de startbaan was. Dat had Thomas natuurlijk meteen door.

Het opstijgen was 'gaaf' en 'cool' aldus Thomas. Die zat te genieten van het hele gebeuren!

Thomas is toch al vrij snel gaan slapen, Lisa en Kevin mochten nog even filmpje kijken. Toen ons avondeten rond 22:30 werd gebracht hebben ze daar nog een paar hapjes van meegegeten, maar een hele maaltijd leek ons wat overdreven. Wat fruit en het toetje hebben ze gehad en daarmee begon ook voor hen de nacht. Ik geloof dat Lisa het beste geslapen heeft, die heb ik pas bij het ontbijt weer gehoord! Thomas had wel moeite om z'n plekje te vinden. Hij is een paar keer wakker geweest maar nadat ik hem m'n noise cancelling koptelefoon had opgedaan heeft hij ook heerlijk geslapen. Helaas heb ik daardoor m'n film niet af kunnen kijken, maar dat komt nog wel een keer :)

De rest van de vlucht ging voorspoedig en rond 8 uur Nederlandse tijd zijn we in Bangkok geland. Bij aankomst moet je die de douane en toen we daar met z'n allen doorheen waren, stonden onze koffers al te wachten! Dat ging in ieder geval heel snel en soepel! Helaas konden we vervolgens onze reisleider niet vinden, waardoor we alsnog een half uurtje hebben staan wachten. Precies genoeg tijd om een toiletbezoek te plannen en een Thaise simkaart te scoren!

Meer m'n nieuwe simkaart Jos' email opgezocht met daarin het telefoonnummer van de reisleider. Die hebben we gebeld, waarna bleek dat hij bij een andere uitgang stond te wachten! Oké, ook weer opgelost, op naar buiten naar ons busje. Oh jee, wat is het warm! Na een paar minuten buiten weet ik weer precies hoe dat in Shanghai was! Vooral rustig blijven, dan went het vanzelf! Maar dat was voor de kinderen toch een lastig begrip :)

Het busje in, wat ons de komende tijd zal vervoeren. Het houdt niet over, veel ruimte is er niet, maar ik geloof dat iedereen redelijk prima kon zitten. En er is airco, lekker! Met het busje onderweg naar Rayong, waar we onze eerste overnachting hebben.

Na een rit van 2,5 uur plus een korte pauze komen we bij het hotel aan en worden onze koffers naar onze kamers gebracht. Wat een luxe, we hoeven niet eens zelf te sjouwen met de koffers! Kamers geïnspecteerd en daarna door naar het restaurant beneden waar onze reisleider voor ons een typisch Thaise avond maaltijd laat serveren. Na het eten snel nog even het strand op een omdat het water zo lekker was, zijn de kinderen zelfs het water nog in geweest! Na dit avontuur naar de kamers waar ik met Kevin samen een kamer deel. Snel douchen en Kevin gaat al snel knock out in z'n bed! Morgen weer een leuke dag!